2017-02-16

Rada Naukowa

PRZEWODNICZĄCY RADY NAUKOWEJ

prof. dr hab. BOGDAN ZEMANEK

 
Rada Naukowa Instytutu sprawuje nadzór merytoryczny nad działalnością Instytutu dbając o wysoki poziom jego działalności naukowej i rozwój pracowników naukowych.
Rada Naukowa w szczególności:
  • określa profil Instytutu, uwzględniając kierunki rozwoju światowej nauki;
  • uchwala Statut Instytutu i jego zmiany;
  • zatwierdza plany i sprawozdania z badań naukowych;
  • opiniuje roczny plan finansowy Instytutu oraz zatwierdza podział zysku;
  • dokonuje oceny aktywności naukowej pracowników Instytutu;
  • zgłasza kandydatury do nagród naukowych;
  • uchwala regulamin praw autorskich oraz regulaminy komisji Rady Naukowej;
  • wybiera rzecznika dyscyplinarnego;
  • opiniuje wnioski Dyrektora Instytutu związane z wystąpieniem o mianowanie na stanowisko profesora zgodnie z art. 91 ust. 3 Ustawy o Polskiej Akademii Nauk;
  • zgłasza kandydatury na członków Akademii;
  • przeprowadza przewody doktorskie, podejmuje decyzje w sprawach postępowań habilitacyjnych oraz przedstawia wnioski o nadanie tytułu naukowego, w ramach posiadanych uprawnień;
  • uchwala regulamin studiów doktoranckich oraz regulamin szkoły doktorskiej, uchwala zasady rekrutacji do szkoły doktorskiej, ustala program kształcenia w szkole doktorskiej, a także wykonuje inne czynności określone w tych uchwałach; 
  • uchwala tekst ślubowania doktorantów stanowiący załącznik nr 3 do Statutu;
  • podejmuje uchwały w innych sprawach zastrzeżonych do kompetencji Rady Naukowej w Ustawie o Polskiej Akademii Nauk, Statucie Akademii, Statucie Instytutu lub Ustawie o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki.

 

Załączniki

  Regulamin_Rady_Nauk...0-03-2019.pdf 221,97 KB (pdf) szczegóły pobierz

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się